torsdag 12 juli 2012

Rosor, rosor, rosor...


Min
 New Dawn
 som jag planterade
förra sommaren blommar för fullt.
Jag gillar den blekrosa färgen!


Och doften!


Rosorna blommar lite här och var i trädgården!
Jag är egentligen inget "ros-freak",
men tycker ändå så mycket om när de blommar!
Det är lite pyssel med att gå runt och städa
efter utblommade rosor,
men det är ett kärt pyssel!


Den här stackars
 Honungsrosen
 har fått utstå mycket!
Först klipptes den ner,
 för att sedan bli överkörd av en liten traktor
när vi byggde ut huset.
Trots att hela växten jämnades med marken
och plattades till ordentligt,
så växte den upp igen...
...bara för att bli nedklippt igen,
eftersom vi tagit bort rosenportalen den växte på.
Men -
nu ska den få en ny portal att slingra sig kring!


I dag har portalen börjat ta form!
Staketet är klart -
det ska bara målas en andra gång.
Och efter det är det dags att åka och köpa grus
som ska ligga innanför staketet framför boden.
Ska visa helhetsbilder sedan
när den här delen av trädgården är klar.

Dagarna går så fort, så fort!
Jag fattar inte hur lediga dagar kan gå så fort!

Kan det vara 
för att vi ständigt är i rörelse...?

2 kommentarer:

  1. Fina rosor! Jag älskar också min New Dawn.

    Ja, tiden går så fort och jag blir lite sur på mig själv ibland när jag bara gjort ingenting en hel dag. Men samtidigt är det ju skönt, att slappa.

    Kram

    SvaraRadera
  2. New Dawn är så vackra! Gillar färgen på dem!
    Ha det bra!

    SvaraRadera