fredag 27 juli 2012

Lite dåligt samvete...


Snart, snart 
kan jag äntligen visa vad vi,
(Ja, mest H då...),
har sysselsatt oss med de senaste veckorna.
Ingången till trädgården från biluppfarten
har fått sig en rejäl make-over!

H jobbar så mycket att jag får dåligt samvete
och ber honom göra nåt annat snart.
Spela golf eller sitta och surfa
på Blocket t.ex.
( = hans favoritavkoppling...),
men - nej! -
Han jobbar som en tok här hemma
på den yttepyttelilla fritid han har.
Nu vill han bara att det ska bli klart!

Och eftersom jag själv är ledig,
men inte har stenläggning och staketbygge
som min bästa gren,
så försöker jag hjälpa till på alla de sätt
jag bara kan.

Måla.
Laga mat.
Se snäll ut.

Ja, det är mina bidrag...
Man gör ju vad man kan, liksom!

Snart, snart...

4 kommentarer:

  1. Du måste, måste, måste visa före och efterbilder! Det ser ju så snyggt ut. Älskar de olika gångarna och rosbågen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att få se resultatet! Väntar...
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, man får väl göra det man är bäst på. Det ser fint ut där på bilden.

    Trist att det blev en flopp med den där träffen. Hade inte heller känt för att bestämma träff igen. Ibland kan det dock vara så att man inte har något val direkt. Om det är personer som liksom ingår i ens liv då och då. Jaja, man får lära sig att förhålla sig till det.

    Kram

    SvaraRadera