måndag 16 juli 2012

Målat klart!


Staketet och Rosenportalen 
är klara!
Det blev superbra!

Nu ska området innanför staketet fixas
med stenläggning och grus.
Jag tror det kommer att bli kanon,
och lovar att visa alltihop
när det är klart!

(Men nu kanske tempot saktar ner lite,
för självaste Byggmästaren,
dvs H,
har återgått till jobbet idag.
Hans semester är SLUT! :(


Så skönt att äntligen få ge 
Honungsrosen 
ett stöd igen!


Frösådder kan vara lite av gambling.
Jag sådde Zinnia i år,
och de är väl fina om man kommer nära,
men -
nog trodde jag att växten var större...?
Eller finns det olika storlekar?
Mini-Zinnior...?
Är lite besviken på denna sort.


Däremot var det spännande att se
hur Silversalvian
betedde sig år 2.
Förra året var det ju en silvrig Rosett
och i år gick den i blom
med höga, vita spiror.
Gillar den!

Nu: lite välförtjänt slappande
efter den heldag
med målarpenseln i handen!

Kram

4 kommentarer:

  1. Så fint att den underbara honungsrosen får klättra igen och portalen ser så fin ut, roligt att se allt sen.
    Zinnian är så vacker men det finns faktiskt en variant som blir högre och större i blomman. Jag sådde zinnia förr och de var så vackra i rabatten.
    Ha det fint trots att H:s semester är slut!
    Kram Eva
    PS. Tack för dina vänliga ord, rara du!

    SvaraRadera
  2. Oj så fint portal och fina blommor. Honungsrosen är alltid underbar att se. Min är finare än den varit förut. Den trivs nog bättre nu efter flytten.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Som ni jobbat på. Och fint blev det.
    Jag har sått salvia i år och hoppas att de vill blomma till nästa sommar.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Semestern svischar snabbt förbi ibland. Anders har bara tre veckor i år varav en på Gothia...
    Så blev det i år!
    Fint har ni fått och honungsrosorna ser nästan ut som äppelblommor från min oerfarna synvinkel. Vackert!
    Kram från Monica

    SvaraRadera