torsdag 26 juli 2012

Om Svägerske-påsar!


Tyvärr blir nästan alla kort på mig så här:
H: "Får jag låna kameran och så ställer du dig där borta,
så ska JAG ta ett kort på DIG för en gångs skull!"
Ja, liiiite uppställt alltså,
men det är väl så 
när man själv lägger beslag på kameran hela tiden...:)

Hej svejs!

Detta är verkligen de små utflykternas sommar!
Vi är hemma några dagar och jobbar med våra små projekt,
och sedan måste vi i väg en sväng igen...
Omväxling förnöjer!
Kom just hem från en tripp till Stockholm,
som gick via Mariefred där vi stannade och åt glass!


Och sedan blev det lite shopping i Stockholm!
På kvällen åkte vi ut till min bror och svägerska,
som bjöd på härlig sommarmat!


Och jag som inte är så förtjust i gula blommor
tyckte att den här gula tistel-blomman
som de hade i trädgården
var så fin!


Gillar höjden på den!
Tre blommor räcker för att fylla ut vasen, liksom!


Min andra bror och svägerska var också där.
Och då fick jag en "Svägerske-påse".
Ja, jag har väl berättat att jag har de allra raraste
svägerskor man kan ha?
Bland annat händer det då och då när vi ses
att man får en s.k. "svägerske-påse"!
Vad det är?
Jo, det är en påse fylld med roliga saker som man blir glad av!
I går hittade jag doftljus, lyxiga tidningar,
blåbärsflarnkakor och det här supergoda téet i min påse!
Tack E-K!


Snygg förpackning och gott te! :)

Och av den andra svägerskan fick jag en flaska
hemgjord rabarbersaft och en burk
vinbärsgele!
Tack M!


Och efter en natt i Bromma
och ett besök på Ikea på hemvägen,
så är vi nu hemma igen!

Och lite påfyllning på energi fick vi igen,
så nu ska vi ta tag i det som måste bli klart,
nämligen stenläggning och grusning!

Någon som vill komma och hjälpa till att tvätta
ett ton med gårdsgrus...?

...Anyone...?

Update: Fick just veta namnet på blomman.
Ingen "tistel" är det,
utan en Gulklint!

2 kommentarer:

  1. Svägerske-påsar låter mysigt! Kanske ska införa det hos mina svägerskor.
    Det där gruset tror jag ni klarar galant själva, hihi!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tripp du har haft och vilken härlig ide med svägerska påse...kanske något man ska starta...

    Kram kram Anna

    SvaraRadera