tisdag 31 juli 2012

Sena perenner och stativ


Kransveronikan blommar.
Och det är bra, för annars blommar det mesta
 i min trädgård kring midsommar.

Jag har satt i hop en lång lista
på perenner som blommar lite senare på sommaren.
För att åtgärda detta.

I går och i dag har jag åkt runt och letat
efter det som står på min lista,
utan att ha lyckats köpa något!

Antingen har de inte haft växten i butiken
eller så har jag inte varit nöjd med kvalitén...
Men skam den som ger sig!
Jag fortsätter att leta!

Något som jag däremot har köpt idag
är ett kamera-stativ!
Ja, jag var tvungen att gå ut och testa det på en gång
när jag kom hem i kväll.
Mycket möjligt att det kommer att tas fler skymningskort nu...:-)


För visst märks det redan
att det börjar skymma allt tidigare
om kvällarna?

3 kommentarer:

  1. Hej AnnaHelena!
    Inne hos dig är det verkligen sommar på hög nivå och jag gläds med dig och din fina trädgård.
    Faktiskt har vi också en passage på baksidan med tvättad småsten. Den ligger fint mellan två trädäck och krukor med tomat och örtplantor får plats längs väggen.
    Visst börjar det skymma lite mer nu för varje kväll men värmen finns kvar och det är så skönt!
    Det som finns i mina krukor har inte klarat sig så bra genom alla regnskurar och skulle behöva en massa omsorg nu här i augusti. Så jag ska också ta mig några turer till plantskolan tror jag.
    Ha en skön onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Wow vilken fin skymningsbild! Läckert med gruset och bambun. Så mysigt det ser ut.
    Jag saknar veronikor hemma hos mig, en riktigt bra perenn vad jag förstår. Synd att du inte hittade det du sökte. Har du kollat på nätet också?
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Grattis till stativet! Jag ska öva mig mer med mitt nu när det skymmer tidigare, för det tycker jag också att det gör nu.

    Kram

    SvaraRadera