fredag 13 juli 2012

Ljus-kväll


Vi grillar sent
och sitter sedan med varsin kopp te och kaffe.
Men jag kan inte sitta stilla.
Jag måste gå runt i trädgården.
Och titta och fota.


Fy tusan vad fint det är precis när skymningen börjar falla!
Jag tänder ljus överallt i trädgården.


Och så tänder jag en rökelse-pinne från Indiska.
Mmmm...luktar så gott och håller myggorna borta!


Jag går fram och tillbaka.
Rycker ogräs och luckrar lite med handkrattan.


-"Vilken energi!" 
hörs H säga från altanen.
Ja, jag kan inte sitta stilla...


Jag tänder fler och fler ljus.


Snälla, låt tiden gå lite långsammare nu i juli...


-"Det här är väl semester när den är som bäst!?!"
säger jag till H 
och han håller med.


Skymningen faller mer och mer.
Jag får svårt att fota -
kan inte hålla stilla kameran så länge.
Det blir suddiga motiv.

-"Varför köper du inte ett stativ,
du som fotar så mycket!"
säger sonen.

Ja, varför gör jag inte det!?!


Det ska jag nog ta mej tusan göra i morgon!

Go´kväll!

3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder tycker jag. Älskar också ljus men det blev inga tända i går trots att vi satt ute ett bra tag. Vi bara satt och var SÅ mätta.
    Jag har ett enbent stativ och det är jag nöjd med. Smidigt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och jag blev helt hänryckt i din beskrivning av en härlig kväll, tänk om var dag var så.

    Här spricker det upp efter en regnig morgon och jag hoppas på en kväll som din idag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Som svensk sommar i ett Hus & Hem reportage glider man in här och njuter av den där kvällen som man (ni) kommer att minnas mest av sommaren som gått!?
    Det är så här man vill ha det hela tiden och så man tänker sig att somrarna ska bli.
    Varje år finns tron och förhoppningen där och även om den där sommaren inträffar så väldigt sällan så än har jag inte förlorat hoppet i alla fall!

    Lycka till med ditt stativ. Förutom att det är praktiskt kommer det bli en fin inredningsdetalj när det står i en hörna med kameran ditskruvad färdig att användas ;-)
    Kram från Monica

    SvaraRadera