söndag 29 juli 2012

Grus


Tjoho!!!
Jag är så glad, så glad!
För nu är vi äntligen klara med vårt projekt!
I dag har vi handtvättat 
ett ton grus!
Näve för näve har vi sköljt av det i skottkärran,
men nu är äntligen allt klart!

Vi gillar verkligen grus.
Sånt här gammaldags gårdsgrus,
som knastrar när man går på det...

Ja, vi har det på många ställen i trädgården.
Som på den översta bilden,
som är från framsidan på huset.
Grus!


Eller som här;
vid den Japanska Tsukubaien
och stenbänken:
Grus!



Japp, knaster, knaster...

Eller som här,
utanför växthuset:
Grus!


Ja, det är svårt att undvika 
grusknastret i vår trädgård!

Svårt att smyga sig in obemärkt här...:)


Och det senaste Grusprojektet
ska jag ju också visa er!
Men...


...inte riktigt än!

(Åhh...jag kommer nog att drömma mardrömmar
om det här stentvättandet i natt...:-)

5 kommentarer:

  1. Vilket jobb att tvätta all den där grusen.
    Grusknaster. Jag läste lite snabbt och fick det först till gurkknaster ;-) Men nu förstår jag vad du menar...
    Hoppas du slipper mardrömmar och istället drömmer de ljuvligaste trädgårdsdrömmar om er fina trädgård med vacker grus som knastrar under skorna.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Äskar ljudet av grusknaster:)). Men vilket jobb ni lagt ner, och vad stolta ni ska känna er över hur fint det blir. Himmel vad fint ni har det!! Så välskött och ombonat.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Natursten/ grus..visst är det vackert. ger en sådan mjukl inramning i trädgården..inga hårda kanter alls.

    Stativ är oumbärligt i många fall, man ska bara komma ihåg att a med sig det när man åker ut och fotograferar. Härliga bilder du har

    kram Kajsa/ le petit jardin
    Http://vildahilda.net

    SvaraRadera
  4. VILKEN FANTASTISK TRÄDGÅRD!
    Bildrna ser ut som att de är tagna ur en fotobok.Du har verkligen lyckats fint med att kombinera rabatter och växter i krukor. Jag blir så inspirerad!

    Själv söker jag efter en idé om hur man på ett fint sätt lyckas kombinera en Thuja med blommamde perenner till en fin sommarrabatt som går i vitt. (Thujan står där seddan tidigre och jag vill behålla och formklippa den efter som formen är så fin och inte har hunnit bli så stor.

    Har du någon Thuja i din trädgård?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för dina ord!
      När vi flyttade hit fanns det ett par tujor som flankerade utgången från altanen till trädgården. De passade bra där de första åren, men sedan växte de sig monsterstora så vi tog ner dem... :-)
      Tujor kan ju vara jättefina om man stammar upp dem eller formar dem på annat sätt, tycker jag. Lycka till med din tuja och hoppas du hittar någon fin idé!

      Kram // AH

      Radera