torsdag 20 juni 2013

Stäppsalvia


I den lilla altanrabatten
växer många plantor stäppsalvia.
Jag hade "Ostfriedland" sedan tidigare
(tror jag i alla fall, om det inte är "Mainacht"...?)
och i år kompletterades salviabeståndet
av den fina Caradonnan.

Än så länge är det bara den sistnämnda som blommar,
men oj, så fint jag tror att det kommer att bli
när de båda salviorna lyser blått.


Ibland är det lite svårt att få tag på det man är ute efter,
så när jag äntligen såg Caradonnan i våras
så högg jag några krukor direkt!


Älskar den lysande blå färgen
på de mörka stjälkarna!

Visst är det nästan den finaste tiden nu?
Så mycket i knopp,
så mycket blomning på gång.
Det känns fräscht och det finns fortfarande så mycket
att se fram emot i trädgården!

6 kommentarer:

  1. Kommer bli superfint! Salvia 'Caradonna' är vacker, jag har tre plantor men få nog skaffa fler. Bra att samplantera med rosor som är lite kala nertill.
    Den finaste tiden är helt klart nu:)).
    Ha en fin kvällinnanmidsommarafton. Själv väntar jag på sambon som kör hem från Köpenhamn, sedan ska vi vidare till Bohuskusten i kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det är underbart med salvia och det kommer bli super fint.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att din header är super fin.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så fina dina odlingslådor är!

    Och mycket läckert med det svarta till salviorna...

    Önskar dig en härlig midsommar!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. VAckert, vackert!

    Hoppas ni har en trevlig midsommarhelg.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är helt din förtjänt att våra rabatter längs gatan ståtar med vackra, ståtliga Caradonna som blommar.
    Tack för det tipset!

    Lisa

    SvaraRadera