söndag 23 augusti 2015

Night of Lights 2


Hej!

Ja i fredags var vi alltså på Night of Lights,
en ljuskväll som arrangerades, på Billbäcks Plantskola.
Det är alltid kul att komma dit för att få lite trädgårdsinspiration.

(Jag har, förutom gårdagens inlägg, flera inlägg därifrån sedan tidigare.
Är du intresserad så klicka här, här, här och här.)

I år blev jag extra inspirerad av fjärilsbusken Syrénbuddlejan.
Så fint med lila tillsammans med grönskan.


Jag har alltid gillat det orientaliska
och därför blev jag såklart förtjust i beduintältet
som de byggt upp i trädgården.


Tänk att ha ett sånt här krypin!


En koja att sitta och läsa i, kanske...?


Eller halvligga på kuddarna och dricka något svalkande...?


Man hade också ställt en gammal järnsäng
en grön matta av marktäckare.


Och så ljus, ljus, ljus...


Kul idé på en annorlunda gästbok!


En idé att ta efter om man skulle ha en stor fest kanske?
Låta gästerna skriva sin hälsning på platta stenar
som sedan läggs i en stor cylindervas.


Snyggt med dimslöjan i dammen.


Även inomhus var det massor av ljus tända.


Effektfullt med klarglas i massor.


Härligt med de mustiga höstfärgerna.


Visst blir man sugen på att mysa till det lite nu?
Ja, t.o.m. så att man tycker att det är lite mysigt att det blir
lite höstaktigt med de här djupa färgerna
och levande ljus när det mörknar.

Tänk - kanske till och med lite mysigt...?

(Stora ord för att vara från någon som
är lite rädd för hösten...)

3 kommentarer:

  1. Ljuvligt fina bilder AnnaHelena! Och jag kan tänka mig att det var mysigt att vandra runt bland alla tända ljus och låta sig inspireras. Få lite skön sensommarkänsla och en positiv känsla inför stundande höst. :) Det är så roligt att se att fjärilsbusken har gjort lite av comeback. Den är så fin. Och vilken kul idé med stenarna. Den spar jag. Tack för tipset. :)

    Tack snälla du för dina omtänksamma och fina ord hos mig. Det värmer ska du veta. Tack.♥

    Sköt om dig.

    Kam Lotta

    SvaraRadera
  2. Night of lights - där skulle man ha varit ser jag. Ser ju helt fantastiskt ut!
    Ett annat år kanske. Lägger mig alla fall som följare av plantskolan på instagram ifall man råkar vara i närheten någon gång när de har något trevligt för sig. Det verkar de ju ha där titt som tätt. Fint ställe!
    Kram Annika

    SvaraRadera