lördag 11 mars 2017

På jakt efter grönt


Äntligen
en solig ledig dag!
Äntligen en runda i trädgården!
Jag känner hur mycket jag har saknat det,
hur mycket rikare livet blir när jag får gå min inspektionsrunda.
På jakt efter liv. På jakt efter grönt.

Ja - nu är det ju mest brunt ännu förstås -
(och rådjuren har redan nafsat bort den översta spetsen
på tulpanbladen. I morgon är det jag som gör en
Trico Garden-laddning och sprayar det 
som har hunnit komma upp!) -
men ändå:

Man. Blir. Så. Glad!



Snart tar det fart igen
och trots att det brukar explodera
och bli hur mycket jobb som helst som ska göras
på orimligt kort tid,
så är det precis sån tid som jag behöver!
Tid för att gå runt och pyssla om!
Det gör mig lugn!

Att få säga hej till mina växter!
Andas frisk luft!
Ligga på knä i rabatterna ända tills det blir för mörkt.
Arbeta i det tysta för mig själv.
Komma in trött men nöjd.


Det är inte riktigt dags än.
Och det är tur -
 för jag har mycket att göra med mina inomhussådder nu.
Somligt har kommit upp,
men mycket är kvar som ska ner i jorden så småningom.


Mycket att se fram emot!

1 kommentar:

  1. Det är härligt att få säga Hej till växterna allteftersom de visar sig. Så fina och hoppingivande bilder. Dock trist med rådjuren!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera