tisdag 4 september 2018

Prydnadsäpplen och skumgummi


Medan jag tankade bilen
så plockade jag upp några små äpplen
som fallit till marken från en prydnadsapel
alldeles intill bensinstationen.


När jag kom hem trädde jag upp dem
på en hjärtformad båge som jag sparat från
en klättrande krukväxt.


Det finns så mycket man kan göra 
som inte kostar en krona.


Och apropå det så var vi uppe på vinden
 och hittade en gammal skumgummimadrass
som vi skar till efter måtten på den nya rostiga soffan
som H gjorde till växthuset i helgen.

Den blev alldeles perfekt
och nu är det bara att klä in den i tyg.
Det lutar åt säckväv,
men vi får se...

2 kommentarer:

  1. Soffan blir ju så fin! Snyggt med säckväv om det inte luddar av sig för mycket. Har lite minne från tomtesäck i säckväv.... Men finns säkert olika. Alltid roligt att kika in här och få lite inspiration. Så fint i er trädgård!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så fint det ble de eplene til pynt:-) Hilsen fra Marianne

    SvaraRadera