lördag 1 september 2018

Svets-projekt!


Jag har en favoritloppis där jag nästan alltid hittar något.

Förrförra veckan var jag där för att leta efter ett runt bord.
Jag hittade inget bord då,
 men däremot den fina långklänningen
som jag hade på min bröllopsdag.

I dag var jag där igen och  stod det runda bordet där!
Jag ska ha det i växthuset, tänkte jag,
för det är dags att göra om lite därute.

Och härom dagen tog H släpkärran till jobbet
för att ta hem lite järnskrot som skulle kastas.
Han fick nämligen en idé vad de rostiga rören kan användas till!
De ska också hamna i växthuset!


Så i dag gick han ut i garaget och började svetsa.
Vad tror ni det ska bli...?



Svårt att se kanske...?


Nu då...?

Äsch - jag får visa sen, när det är klart!
Men jag tror det blir superfint!


Och bordet ska jag måla bordskivan på,
eftersom det inte egentligen hör till underredet.

Antingen blir det svart
eller också harlekinmönstrat.


Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar