onsdag 29 augusti 2018

The Steam Hotel 5


Frukost på hotell är ju alltid en höjdpunkt
och inte blir den sämre av en vidunderlig utsikt 
från Steams artonde våning.

Det är ljust där uppe, så det blev frukost i solglasögon...


Och sedan var det dags för Spa!
Vi hade inte bokat i förväg, men sa till när vi checkade in
att vi ville spa:a dagen därpå och det gick bra!


Jag vet att jag fotar mycket,
(speciellt för att ha glömt kameran hemma...)
men man kan inte låta bli, 
när till och med omklädningsrummet är superfint!


Och vilket fantastiskt fint spa!


Det fanns ett stort vilrum
med dämpad belysning, musik och en sprakande brasa
där man kunde ligga och slumra.


Och tänk - det var knappt några människor där
utan H och jag hade nästan hela spa:et för oss själva!


Där fanns en bastu, träningslokal
och så en lång inomhuspool med varmt vatten.


Levande ljus överallt
och fårskinnsbäddar där man kunde ligga.


Helt underbart!


Och så utomhuspoolen!
Så mysigt att ligga där och titta ut över Mälaren!


Så varmt och skönt vatten
och helt ljuvligt!


Ja, vilken fantastisk söndag!


Vi hade tillträde till Spa-avdelningen i fem timmar
och vi stannade där nästan tiden ut!


Ja .- jag säger det återigen:
Jag har aldrig bott på finare, mysigare hotell!
Allt fick toppbetyg!

Se bara en av toaletterna:



Eller den mysiga "Spel-våningen"
där våra barn skulle ha älskat att vara när de var yngre!


På lördagen spelade vi förresten pingis,
och t.o..m pingisracketen  och pingis-"nätet" av läder var ursnygga!


Ja, hotellet uppskattas av så många!

(Jag såg på Camilla Läckbergs instagram att hon är där i dag,
och Lulu Carter var där förra veckan...)


Vi var så nöjda, så nöjda när vi checkade ut!


Så tack för ett toppendygn!


Vi kommer gärna tillbaka!


Bröllopsdag har man ju varje år, så...


2 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen! Vad fin du är:) Undrar hur du håller dig i form, tränar du på gym eller liknande?

    Vänligen Lia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lia! Haha - tack, men nej - jag är bara sämst på att hålla mig i form, så några såna tips har jag inte att dela med mig av...Hundpromenader är min enda motion...:-) // AH

      Radera