torsdag 23 augusti 2018

Därför älskar jag Dig...



För att du håller mig stöttande under armarna när jag behöver det
och för att du försiktigt skjuter mig framför dig när jag behöver det.

För att du ställer dig osynlig bakom mig när jag behöver det
och för att du står framför mig som en skyddande sköld när jag behöver det.

För att du neutraliserar tillvaron när allt är för mycket
och för att du får det att hända när det är stiltje

För att du säger hemligheter till mig, bara till mig,
och för att du tar emot och bevarar mina hemligheter hos dig

För att du uppmuntrar mig när jag behöver support
och för att du känner av när jag behöver få vara i fred

För att du inte låter mig vara, trots att jag säger åt dig att göra det,
de gånger du märker att jag egentligen inte menar det jag säger

För att vi alltid är ett team - du & jag -
och för att jag kan lita på att du alltid sätter vårt team först

För att jag vet att du vill mig väl
och för att du har samma tankar om integritet som jag har

För att du får mig att skratta 
och för att du är den ende som alltid förstår mina skämt

För att du säger att jag klarar det 
även när jag tror att jag inte kan

För att du ger mig trygghet och omtanke
och för att du ser vad jag behöver

För att du säger att jag är vacker
och för att du kan få mig att känna så

För att du delar mina drömmar
och får dem att slå in

För att dina värderingar är desamma som mina
och för att du är rakryggad och ärlig nog att leva efter dem

För att du är den du är,  för allt du ger mig
och för att du är den allra vackraste att se på när du sover

Därför älskar jag Dig, H.



Grattis till Oss Båda på vår
20-åriga Bröllopsdag!


(PS: Vår bröllopsdag var egentligen i går,
men vårt internet strulade så jag kunde inte lägga ut det då.
Fotot är från den jättefina buketten som H kom hem med...)

1 kommentar:

  1. Så fint du skriver. Älskar kärleken.
    Grattis på er stora dag
    Kram Maria

    SvaraRadera