lördag 13 oktober 2018

Symposium


I torsdags morse tog jag tåget till Stockholm
för att delta i Symposium 2018 -
en konferens om litteracitet och flerspråkighet.

Det blev lite tokigt när jag och ett par kollegor skulle anmäla oss
till den här konferensen:
När jag anmält mig så visade det sig att jag tog den allra sista platsen!
Så...jag fick åka ensam!


Det här är en konferens som anordnas var tredje år
och det är många stora föreläsare att välja bland.


Några föreläsningar var på engelska och norska,
och det var inte helt lätt att hänga med i allt som sades...


Det är fint på universitetsområdet
och det är roligt att komma upp hit ibland!


Efter första dagen hann jag med en snabb sväng
på Drottninggatan och sedan hade jag en middagsdate
med min svägerska Maria.


Det blev en tidig kväll och så var det fredag!


Jag bodde på Freys hotell på Bryggaregatan
och så här fin utsikt var det från korridoren!


Mysigt här!


Ja, och så blev det frukost.
Jag äter alltid samma frukost - hemma som på hotell:
Te och en ostmacka med paprika.
Alltid så.


Fredagen bjöd på ännu fler föreläsningar
och när klockan var halv 5 var det skönt att sätta sig
på tåget hem och ta helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar