fredag 25 oktober 2019

Att längta efter att längta



Årets första julmarknad brukar alltid äga rum
Julita gård den sista helgen i oktober.


Och det är ju rätt fint och mysigt, men ibland...


...skulle jag bara önska att jag riktigt fick längta efter något!


Jag menar - jag har ju inte riktigt städat undan sommaren ännu
och här kommer halmbockar, tomtar och bjällerklang i full fart!


Jag vill så gärna hinna bli lite hungrig innan maten, om ni förstår...


Jag har alltid gillat julen,
men de senaste åren har den kommit över en för fort!

Kanske skulle julen bara firas vart annat år...?


Kanske skulle jag kunna njuta då...?


Eller vad tror ni?

Är det åldern som gör att det känns lite
 som om själva livet står på repeat...?


Kanske är det för att barnen är vuxna nu...?
Och kanske känns det annorlunda när man får barnbarn...?
Kanske ska julen upplevas genom barnaögon...?


Tja, jag vet inte.
Kanske kryper julkänslan på så småningom, trots allt.


Om någon månad eller så.
När det blir advent och snön faller...?

1 kommentar:

  1. Håller med! Låt oktober gå klart innan bjällerklang alla fall.
    Jag har fortfarande krasse utanför dörren och någon ros blommar fortfarande.Vill hinna ha lite höst före jul.Fast nu blir det kyligare.

    Kram Annika

    SvaraRadera