torsdag 30 juni 2011

Somrigt


I gårdagens inlägg skrev jag om våra Sommar-måsten.
Saker vi alltid gör på somrarna.
I dag har vi varit på sommarteater för sjätte året i rad
och sett min mamma och pappa spela teater.


Mina föräldrar är pensionärer sedan flera år,
men är ändå otroligt aktiva fortfarande.
Ibland tänker jag att jag hoppas att mina egna barn
kommer att kunna vara lika stolta över oss som föräldrar 
som jag är över mina...


Utomhusteater är väl otroligt somrigt?
Vi har några somrar besökt Fredriksdalsteatern i Helsingborg,
och jag tycker att det är något alldeles särskilt
att uppleva teater utomhus.

I morgon är det dags för ännu ett sommarobligatorium:
Att åka till soptippen med en fullastad släpvagn
med grejer från ett städat förråd.

Somrigt vá? :)

2 kommentarer:

  1. Så häftigt och roligt både för dig och för era barn att se sin mormor & morfar spela teater. De är säkert en inspiration för er alla.
    Det ser ut att vara en fantastisk sommarkväll i går också.
    I dag är det lite kallare - perfekt för att åka till tippen antagligen.
    Min arbetsdag har varit från 6.30 - 9.00 Inte dumt det heller. Nu skall jag in till Lund en sväng och sen laga en god middag i kväll. Så jag är rätt nöjd jag med.

    Ha en skön fredagkväll
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med utomhusteater...och vad kul att se föräldrarna på scen!!Ett besök på soptippen är inplanerat hos oss också...ett måste!
    Trevlig helg till dig!
    kram/tina

    SvaraRadera