lördag 10 september 2011

Award


Oj, jag har fått en award 
från två olika håll!
Det är Pilgrim-Hélena med bloggen Bland rosor och bladlöss 
och så AnnCharlotte med bloggen Rosor, Magnolia och mycket mer
som har förärat mig detta!
Båda två finns med på min blogglista
och jag tycker jättemycket om deras bloggar där de visar bilder
från sina fina trädgårdar!
Jätteroligt! Jag tackar så mycket
och kram på er!

Med awarden följer fem frågor
som jag ska försöka svara på nu...

1. Varför började du blogga?
Jag gillar ju som sagt trädgård och fotografering.
Och precis som små barn kommer springandes för att visa olika saker,
så tyckte jag ju att det vara så roligt att fota och visa sånt
som jag tycker om för mina vänner.
Via Facebook fyllde jag album efter album med bilder från
mitt hem och min trädgård,
men så kändes det inte riktigt som att det var rätt forum för 
alla mina bilder...
Och dessutom var det svårt att bre ut sig i texten så mycket jag ville...
Så då blev det att jag skaffade blogg för ungefär ett år sedan.
Och jag tycker att det är så kul! :)

2. Vilka bloggar följer du?
Ja, först och främst de som finns i min blogglista så klart!
En del av dem läser jag bara utan att kommentera.
Andra har jag nästan daglig "kontakt" med via kommentarsfältet.
Och det är märkligt hur man kan "lära känna" fina människor på det här sättet.
Det blir som en slags vänskap,
som jag "saknar" om bloggen inte uppdateras på
några dagar...

(För övrigt är jag så himla trögfattad: Det här med "blogglovin" och "följare":
Jag vet inte ens hur det funkar och vet inte riktigt vad 
det är för något...? Kanske är något jättebra
som jag har missat...?
Upplys mig gärna :-)

Sedan halkar man ju in på nya, roliga bloggar emellanåt.
Det beror lite på vad man är inne i för period!
Ibland är jag trädgårdsfanatisk,
ibland är jag mer intresserad av inredning
och vissa bloggar läser jag bara för att inläggen är så kloka,
och intressanta!
Jag har läst bloggar i många år innan jag själv började blogga,
och det har skiftat lite genom åren vad som känts intressant
att läsa om och titta på!

3. Vilken är din favoritfärg?
Nämen, det kan man ju nästan inte svara på...
På kläder? Svart!
I trädgården? Rosa/Lila/Vitt mot allt det gröna!
I hemmet? Vit bas och sedan fritt fram för de flesta färger!
(Och så har jag en förkärlek till färgen turkos.
Gärna i kombination med silver.)

4. Vilka är dina favoritfilmer?
Jag är ingen stor filmälskare, till min mans förtret.
(Han ser gärna en film när han vill koppla av.
Jag har svårt att sitta ner och koncentrera mig på det.
Ofta blir jag rastlös och blicken börjar fara runt i rummet,
och så kommer jag på så mycket annat som jag måste
resa mig upp för att fixa...
En blomma som behöver vattnas eller så.
Kul filmsällskap, verkligen... ;-)
Men romantiska komedier är en favoritgenre, helt klart!
Och filmer med ett tänkvärt budskap.
(Som "Flyga Drake" t.ex.)

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?
Tja, drömmer och drömmer...
...men någon gång i livet skulle jag vilja åka till USA och se om
New York ser ut precis som jag tänkt mig det.
Sedan har jag faktiskt aldrig varit i London!
Vi pratar om det varje år,
att vi skulle ta en weekend-resa dit,
men vi har aldrig tagit tag i det...

Japp, sedan ingick det i awarden att skicka den vidare 
till fem andra bloggar.
Jag ser att flera av "mina" bloggar redan har fått den,
men jag vill ändå skicka vidare till dessa:

Monicas Vilda tankar
Du skriver så klokt och roligt och visar så mycket fint!
Ofta känns du lite som en tvillingsjäl...

Camilla i Växthuset
Bygger ett alldeles speciellt fint växthus!

Svägerskan Eva-Karin Linneaskariskulla
Så roligt att följa dig trots att vi inte ses så ofta!

För dina trevliga och glada kommentarer och en positiv blogg!

Maria med den urtjusiga bloggen Almbacken
För att du alltid ger så mycket trädgårdsinspiration!


5 kommentarer:

  1. Tack snälla, jag är hedrad och känner att jag måste säga som Kay Pollack: gulle dig!
    Det är verkligen så att jag känner igen mig så väl i princip varje gång du gör ett inlägg. Nästan kusligt ibland!

    Jag får ta mig en funderare på mina svar tills i morgon tror jag.
    Just nu önskar jag dig en skön kväll och så beställ den där resan till New York - den staden är magisk!
    Varma kramar Monica

    SvaraRadera
  2. Åh, så gullig du är som tänker på mig, jag blev jätteglad! Hinner inte svara på frågorna nu och inte heller skicka vidare så det får jag göra en annan dag.
    Du, idag har jag varit i skogen och plockat svamp, kan tänka mig att du tjuvkikat i fönster!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej och grattis till dina awarder,hittade just din bloggjäätefin,ska nu kika runt lite mera
    Ha en fortsatt skön helg

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina awarder alltid lika hedrande att mottaga. Härlig läsning roligt att få veta mer om de man tittar in till.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Grattis AnnaHelena till din bloggaward! Det är en fröjd att följa dig! Och jag har verkligen fått en helt annan inblick i ditt liv, tack vare din blogg. Det är jag glad för. Eftersom vi, som sagt, inte ses så ofta. Och så får jag passa på att tacka för att du skickat den vidare till mig!! Jag tillhör ju verkligen inte någon bloggelit, på samma sätt som du gör, så jag känner mig extra hedrad. Och inspirerad!

    SvaraRadera