söndag 8 juli 2012

Noll koll


Det regnar ute.
Jag städar och lyssnar på Swedish House Mafia
på så hög volym att man knappt 
kan höra dammsugaren...

Och för ett ögonblick kan jag känna
att jag faktiskt äger dagen,
på det där sättet som man kan göra
när man verkligen är ledig!


Och dörrarna till trädgården får stå öppna
och doften av smultronschersmin och honungsros
letar sig in i huset.


Det blommar, blommar, blommar...


Och det plockas in buketter i huset.

Och jag har ännu inte börjat räkna
hur många dagar på semestern jag har kvar.

Och för en gångs skull
känns det bra att inte ha koll.
Avslappnat!

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg och vilka härliga bilder. Älskar kombon Plymspirea och ros...Den ska jag skriva upp.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skylt! När dofterna från trädgården kommer in i huset är det underbart. Lyxigt liksom.

    Kram

    SvaraRadera