fredag 9 november 2012

Fredagshälsning!


Så här:

Inte alltid är allt jättelätt.
I perioder är det svårt att orka hämta upp
glädjen och kraften.

Ibland finns den bara inte där.
Ibland tar det bara slut.
Stegen blir tyngre,
och rädslorna gnager i mig.
Förlamar lite.

Jag är ganska tålig.
Och jag är van att gaska upp mig
och resa mig igen.
Och igen...
Och igen.

Men i perioder så är det bara 
stopp.


Då kan det vara skönt att tänka
att det är helt ok
att inte alltid vara glad.
Att inte alltid orka "sitt max".

Ja, det kanske helt enkelt
är det som kallas
att vara
 människa.


Och eftersom jag tror på
att man har förmåga att påverka sig själv,
genom sina tankar,
så får det vara tyst här på bloggen ibland.
Vill inte förstärka.

För jag tror inte på att älta.
Utan på att låta deppiga perioder passera,
utan alltför mycket analyserande.
Inte grotta ner sig.
Inte förneka.
Bara gå igenom.

Inte alltid är allting jättelätt.
Men så är det nog
att vara människa!

Ja, sånt är livet!
Helt enkelt.

Bamsefredagskram!

5 kommentarer:

  1. Åh, vad ditt inlägg stärker mig idag. Känner att jag håller på att kämpa mot nergrottning, eller inte jag egentligen men det känns som om det är jag också. Försöker att hjälpa så gott jag kan, men jag blir påverkad.
    Tack för att du skriver så klokt.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jättebamse-grotta-tillsammans-kram

    SvaraRadera
  3. Tack för din kloka ord. Jag har lite att gå igenom just nu.
    Därför blev jag så glad för dina ord om min dagbok i AoT.
    Tack och tack...
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Livet går upp och ner, så är det. Mer energi ibland och mindre ibland. Så måste det få vara. Jag tror man ska unna sig sådant som man mår bra av, miljöer man mår bra i, människor som tillför - inte äter...
    Hoppas du hittar energi och glädje snart igen.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag förstår precis vad du menar och det är säker som du säger att det går upp och ner. Ibland kommer det en kulle ivägen som man måste över ibland tar det lite längre tid och iblan kortare. Se det från den ljusa sidan ..det blir bättre.

    Kraya på dig
    Kram kram Anna

    SvaraRadera