söndag 14 april 2013

Nordiska Trädgårdar


I går blev det ett besök på 
Nordiska Trädgårdar!

Oj, så mycket folk det var!
Tänk att det är så jättemånga som är
trädgårdsintresserade i vårt kalla, mörka land!
Eller - är det kanske just för att vi bor
långt uppe i den kalla nord,
som vi är så törstande
efter färg och liv.

När jag har varit på trädgårdsmässor,
så brukar det inte bli så mycket fotograferande
som jag kanske hade tänkt från början.

Det är mycket folk,
och händerna blir fullare och fullare av kassar
i samma takt som fötterna blir lite tyngre.
Till slut brukar kameran få ligga kvar
i sin kameraväska helt enkelt.

Några bilder tog jag i alla fall:


En sån här tras-krona, 
som kan hänga och fladdra i ett träd,
tänker jag göra i sommar!
Kalas-fint!


Snygga dukningar att bli inspirerad av
fanns det förstås!


Jag vet inte varför,
men visst är det bara så himla kul att duka
upp ett bord i trädgården!



De här fyra bilderna 
är från en monter där jag fick känslan
av lite kolonial-stil.
Jag tyckte det var snyggt!

(Tyvärr kommer jag inte ihåg vems det var...)



Den här aprikos-målade cykeln
och den mossbelupna Grythyttan-stolen
måste väl vara årets mässas
mest fotograferade motiv?

Och visst drar detta blickarna till sig!
Man blir glad, helt enkelt.


Och så var det då
Garden Flow.
Charlotte Anderssons fina, fina monter.
Här blev jag lite till mig,
bara av att få säga hej till Charlotte,
som jag verkligen beundrar
för hennes goda smak
och fantastiska fotografier!

Tyvärr blev jag nog
  så till den grad till mig
att jag blev lite darrig på handen -
för jag tog flera foton här,
men de blev alldeles suddiga...


Fint var det i alla fall!
Hon är fantastiskt duktig,
denna kvinna!


Det är så härligt att få gå runt i en miljö,
där det blommar och grönskar!

Att få lite försmak
av det som är så nära nu!

Det som faktiskt 
börjar bli verklighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar