tisdag 23 april 2013

Omskolning!


Den här veckan 
har jag jätte-jätte-jättemycket att göra.
Och då stressar det mig liiite
att se alla frösådder
som skulle må bra av att skolas om,
när jag inte riktigt hinner med.

Det är nog bara att bestämma sig
för att försöka hinna något litet, litet arbete
ute i växthuset varje kväll,
och sedan försöka vara lite cool
och nöja sig med det!

I kväll bestämde jag mig 
för att låta
  Kronärtskockorna och Silversalviorna
 få nya krukor och ny jord.
Det får vara gott så!


Silversalviorna
har redan börjat "ludda till sig"
så där häftigt på bladen!

Silversalvian är ju tvåårig.
Första året blir den en silvrig rosett
och andra året växer det upp en spira
som blommar med vita blommor.

Jag tycker nästan
 att den är allra finast det första året,
så jag ser fram emot årets
 rosetter!

(Och så hoppas jag att jag hinner med
ett par sorter till i morgon...:-)

4 kommentarer:

  1. Vilka fina småplantor! De trivs hos dig, det syns. Lycka till med omskolningen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Sakta men säkert, sakta men säkert :-) Det är min melodi!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Jag brukar gör så att jag bestämmer mig för ett par saker jag ska prioritera per kväll om jag har mycket på gång. Ikväll var det fixa present och träna som stod på min lista. Utöver det hann jag skriva matsedel och slappa i soffan. Det är bonus!

    Hoppas du håller ut hela veckan utan att vara helt slut till helgen :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Då får jag allt lov att säga att du är betydligt mer duktig än jag, för just nu orkar och hinner jag inte med omskolning....måste ha lite ledig tid att vila på också. Bra gjort av dig iaf.
    Kram

    SvaraRadera