fredag 3 januari 2014

Feelgood för mig


(Endast iPhone-bilder i detta inlägg.
Den är ju liksom alltid med mig och till hands... :-)

Mitt ute på landsbygden en bit från staden vi bor i
reser sig en enorm, katedralliknande silhuett
högt över landskapet.


Det är Floda kyrka.

Här gifte sig mina föräldrar och här är jag döpt.
Men det är ju länge sedan nu,
och jag har nog inte satt min fot här på minst 25 år,
trots att den ligger så nära!


Men i kväll - 
i kväll var jag här på konsert!
Panflöjtskonsert med Dana Dragomir.
Och oj - så fint det var!


Bara att sitta i denna byggnad,
som är så utsmyckad att man nästan kan tro
att man har förflyttat sig till Rom eller någon annan katolsk stad -
bara det är en upplevelse av en nästan meditativ karaktär.


Att sedan höra denna kvinna
hantera sin panflöjt så fantastiskt skickligt
och samtidigt se henne med alla sina teatraliska gester -
det var mäktigt!
Och vid sin sida hade hon en pianist
som var helt otroligt duktig och som jag imponerad satt och studerade.
Alltså - skickliga musiker -
det är något som jag verkligen njuter av!
Oavsett genre och oavsett instrument, så njuter jag av att se och höra
människor som är verkligt duktiga på det de gör!


Sedan blev det signering.
Och jag dröjde mig liksom kvar lite
bara för att det var en skön stämning att vara i!


När vi åkte hem
så var jag så glad att jag tog mig dit i kväll.


Och jag lovade mig själv
att jag ska gå på många konserter i år.

Det är feelgood för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar