fredag 21 februari 2014

Ett blått hav...


Om någon skulle fråga mig
vilken blomma som är min favoritblomma,
så skulle jag ha en sisådär
20-30 stycken att alternera mitt svar med.
Det går ju inte att välja.

Men nog är Pärlhyacinten en stark kandidat så här i februari!


Fin både i knopp
och som överblommad.

Och varje vår blir det många, många krukor
som först får stå inomhus,
och sedan planteras ut.
Alla på samma plats!

Det börjar bli ett riktigt pärlhyacint-hav 
där ute under Paradisbusken...

2 kommentarer:

  1. Tänk, jag har inte alls gillar pärlhyacinter förut. Det är nog bara de senaste 2-3 åren som jag börjat se deras skönhet och värde.
    Bra att man kan ändra sig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Osis att våren har backat hos er. Här har vi turen att ha vår. På riktigt. Idag var jag faktiskt ute i fem timmar. Rensade ogräs, städade undan och lyssnade på fåglarna. Helt enkelt underbart!!

    Håller med dig. Favoritväxten variera under året. Hittade mängder med pärlhyacinter "på gång" i rabatterna idag. Har tyvärr inga inne. Kanske ska jag göra tvärtemot dig. Plocka in lite! Vilken supersnygg skolplansch med ormbunken(?) du har i bakgrunden. Avis!!

    Ert kök har blivit så snyggt. Klart du måste ha alla snygga the-förpackningar framme. Var ska du annars ha dem ;)

    Kram Tamara

    Kram Tamara

    SvaraRadera