torsdag 27 februari 2014

Kan Jang?


En del saker kan man inte veta.
Som t.ex. om Kan Jang verkligen hjälper?
I höstas tyckte jag mig känna att jag lyckades mota undan
en begynnande förkylning genom att ta Kan Jang.

Men den här gången blev jag riktigt förkyld trots Kan Jang.
Fast - jag kan ju inte veta om jag hade blivit ännu mer förkyld
utan att ha tagit mina 15 milliliters-huttar morgon och kväll?
Hur ska man kunna veta det?


Nu har jag i alla fall kämpat på hela veckan
och i morgon är det fredag
och det känns riktigt, riktigt skönt!

Vad har ni för kurer och knep att ta till
när ni är förkylda?

3 kommentarer:

  1. Jag tar Kan Jang och jag tycker definitivt att det hjälper, är mycket sällan förkyld och blir jag sjuk går det mycket fort över utan att bli långdraget. Försöker ge killarna på jobbet men de säger att det är humbug. Så ta du Kan Jang, det är bra!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag tar alltid ingefära i teet när jag känner att något är på gång. Mycket ingefära flera koppar om dagen. Det hjälper inbillar jag mig. Härlig blogg du har för övrigt. Jag halkade in på den i jakt på inspiration till min rosenbåge som ännu står i garaget. Eva (här också) R

    SvaraRadera
  3. Esberitox brukar jag ta. Det är tabletter som säljs på apoteket och i hälsokostaffärer. Jag är ganska övertygad om att tabletterna hjälper om man tar dem så fort man känner minsta lilla symptom. För övrigt tror jag på att ta det lugnt och sova mycket.

    Kram

    SvaraRadera