lördag 12 april 2014

Svägerske-shopping!


(Oh, vilka fina brickor!
Ville ha, men nöjde mig med att titta...)

Det är roligt att göra saker tillsammans hela familjen,
men att åka och shoppa ihop är oftast
inte särskilt kul för någon.
Tonårskillarna uppskattar inte samma typ
av affärer som jag, och vice versa.
Så i dag tog jag tåget upp till Stockholm för att gå en runda
tillsammans med mina svägerskor
i såna affärer som vi gillar!


Detta är svägerskeshopping!
Först gick vi på Pub.


På Sveavägen passerade vi Makalösa Blommor.
Wow, vilken fin liten butik!
Vi gick in och suckade lite över allt fint...


På Odengatan var vi in till Raja.
Så vackra och unika indiska möbler!


En bit därifrån ligger Syster Lycklig,
där jag köpte fint..diskmedel!
Haha - vad knäpp man är!
Men det var en fin förpackning,
och diskmedel är ju en förbrukningsvara... :-)


Jag hade önskat att få gå till Oscar & Clothilde.
De har så himla vackra saker,
och jag har köpt från deras webb-butik men aldrig varit där.


Det var väldigt vackert!


Sedan hade vi gått så vi var helt urlakade på energi.
På Mood-gallerian fyllde vi på med en jättegod Terriyaki-kyckling.
Sedan orkade vi fortsätta till Leilas General Store,
som också ligger i Mood.


Därefter tog vi oss till Söder
där vi bland annat besökte Fat Cat.


Det var en härlig affär
med en hel del trädgårdsgrejer som man ville ha.


Jag gillar den här stilen!


Ja, det var verkligen en heldag med shopping det!
Mina fötter värkte på tåget hem.
Och killarna hade haft det bra hemma.
Ja, de tyckte nog att det var väldigt skönt att slippa
gå i såna här affärer som svägerskor gillar...

Win - win, alltså!

5 kommentarer:

  1. Sätter en tusing på att grabbarna drog en lättnadens suck över att slippa besöka alla de butikerna. Låter som ni hade en toppendag!

    Igår såg jag två nässelfjärilar i trädgården. Oh, så glad jag blev. Kanske lika glad som du blev av diskmedelsförpackningen. Förpackningen kan du väl ha kvar - bara fyll på med annat, mindre fint...

    Förresten. Vilken fin cape (heter det så) du har på sista bilden. Vill ha. Var kommer den ifrån?

    Kram Tamara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det en jättefin cape! Det är min ena svägerska på bilden, och jag frågade också varifrån den kom, men jag har redan glömt vad stället hette nu igen... :-(
      Skulle också vilja ha en sån! :-)

      Kram // AH

      Radera
  2. Vad mysigt! Ja nog ska man gå med enbart kvinnligt folk i sådana butiker....fast helt enkelt är det inte, man vill ju ha och ha, men var ska man ha det?
    Ha en skön påskvecka.

    SvaraRadera
  3. Tack för trevligt shoppingsällskap! Och som vanligt har du lyckats ta fantastiska bilder, som så fint sammanfattar vår citytour! Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt, sådana dagar ska man ha ibland! Det är en fröjd för ögat att se allt vackert på dina bilder. Kunde du verkligen avhålla dig rån massa shopping?
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera