lördag 19 april 2014

Min Påskafton


Vilken fantastisk Påskafton det blev!
Årets hittills varmaste dag!
Den har såklart tillbringats i trädgården.

Visst är min rostiga hink fin?
Den låg på grannarnas kärra som skulle till tippen,
men mina hökögon såg den och räddade den...
Nu är den en av mina favoritkrukor.


Det har pysslats en hel del i trädgården i dag.
Jag går igenom rabatt efter rabatt,
och det tar sin lilla tid.


Som tur var så stod jag hela kvällen i går och lagade mat,
bara för att kunna vara utomhus så mycket som möjligt i dag.
Skinka, Jansson, Omelett -
allt var redan färdigt - bara att ta fram och värma!



Dukningen hade jag också förberett,
men jag hade dukat inne,
och när nu vädret blev så underbart
så var vi bara tvungna att flytta ut!


Och efter maten så blev jag bara sittande
en lång, lång stund med ansikten mot solen.
Fåglarna kvittrade
 och vattnet i det japanska bamburöret porlade.



Äggen är kokade med ett par matskedar gurkmeja i vattnet.

Ja, så var min påskafton.
Och nu kom H hem med killarna från fotbollsplanen
så nu ska det bli glass!

Hoppas ni också har haft en fin dag!
Kram!

3 kommentarer:

  1. Låter som en helt perfekt dag! Själv har jag inte börjat med rabatterna än. Vill få allt grovjobb klart först men jisses vad det kliar i fingrarna. Älskar att rensa rabatter.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart!Jag var också ute lite igår faktiskt men inte idag. Oscar fyller 18 idag så vi har haft kalas.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Nu har jag äntligen hittat lärkträdsblommor här också. Lycka!
    Tack för tipset. Så läckra!
    Kram Annika

    SvaraRadera