lördag 15 november 2014

Städorder!


Hej!

Det är förmiddag, men ändå så mörkt.
Jag längtar efter att ta fram adventsstjärnor och adventsljusstakar
 så att det blir lite ljusare och mindre dystert.

I dag ska jag göra en granriskrans till ytterdörren!
Och så ska jag sätta fart på mina yngsta killar
och försöka få dem att städa sina rum...

Jag har haft is i magen länge nu
och försökt att ignorera hur det ser ut där inne...
...men problemet är bara att det inte alls tycks bekomma dem
om kläderna ligger på golvet eller att dammet lägger sig.
Det funkar alltså inte att vänta ut dem!


Så eftersom de tycks fullständigt immuna mot stök,
så får nog mamman utfärda en order i dag,

En städorder!

1 kommentar:

  1. Var länge sen jag var in och tittade här. Vad fint du har på byrån och vilka tjusiga snittamaryllisar! Jag längtar också efter att få plocka fram ljusstakar och adventsstjärnor, ljusslingor och att köpa hem första hyacinterna och annat smått och gott.......Ja, det där med att vänta ut barn (eller man) om städhjälp brukar inte funka så bra......tyvärr....men det är ju viktigt att dom får lära sig ta lite eget ansvar för städningen av sina rum....Min dotter brukar sällan ta några initiativ vad gäller städ men härom veckan hörde jag att det slamrades uppe på rummet och efter ett bra tag hämtade hon mig och visade att hon städat. Vilken lycka....vet inte vem som var gladast och stoltast....sen när jag hämtade dammsugaren så tog hon över den också! Så kul att se!
    Ha en fin helg! /Nettan

    SvaraRadera