lördag 21 mars 2015

Pyssel på 20 sekunder!


Å, vilket roligt pyssel jag har gjort i dag!
Det tog exakt 20 sekunder
och kostade lika många kronor!


Jag köpte en liten virkad duk
Röda Korset (för just 20 kronor).
Sedan sprayade jag dukens baksida med spraylim
och satte fast den på en glasburk.

Voila!


Fast det här pysslet har jag inte kommit på själv.
Jag såg det för ett par år sedan
när vi var i Norrland
och fikade här.

Ser ni glasburken...?


Japp - här hämtade jag idén!


Det stod en i hörnet också...


Och jag har tänkt så länge på att härmas,
men det blev inte av förrän i dag.


Och så kul för mig att jag inte bara köpte en - 
utan tre virkade små dukar!
Här ska sprayas mera!

Måste bara leta fram ett par burkar till...

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Vad använder du för spraylim?
    Kram Heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det heter spraylim och finns t.ex. där man säljer tapeter. Funkade perfekt! Duken blev precis som självhäftande!

      Kram // AH

      Radera
    2. Det heter spraylim och finns t.ex. där man säljer tapeter. Funkade perfekt! Duken blev precis som självhäftande!

      Kram // AH

      Radera