fredag 3 april 2015

Ställ-dag


Långfredagen 
är väl en perfekt dag egentligen?
En ledig dag att förbereda lite inför påskafton på?
En komma-i-fas-dag.
Det är nog den där "ställ-tiden"
 som man mår så bra av!

Jag har städat, handlat och pysslat ute i trädgården.
Och så hann jag med ett litet påskmarknads-besök
på den här gården också.


Jag har aldrig varit här tidigare,
trots att gården bara ligger fem kilometer utanför stan.
Det kändes lite otippat att det fanns en stor festvåning
med alla möjliga uppstoppade djur här!


Ja, vilka ställen det finns,
som man inte vet om! :)


Det känns avslappnat och skönt med påsken.
Jag glömde att köpa helg-skinka,
men det är ju inte hela världen.

Tänk om det varit jul i stället!
En julafton utan julskinka -
det skulle innebära sura miner här hemma.
(Ja, en liten katastrof, rent av...:-)

Men påsken -
den blir lite som den blir.
Skönt!


Lite gula blommor,
några målade ägg, fjädrar i ett ris -
det behövs inte så mycket mer.


Ja, det skulle vara lite solsken då.
Men sedan är jag nöjd!

Hoppas ni känner er lika avslappnade!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar ju julen men påsken är skön på ett helt annat sätt (även om jag sedan flera år har en avslappnad jul också tycker jag).
    Igår kväll var dottern hemma med sin sambo och även svärfar och M var här. Vi åt lax och hade trevligt. Idag är det bara maken, sonen och jag här, som vanligt. I morgon bär det av ner till Österlen och svärmor och J. En bra blandning!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Ställ-dag, vilket bra uttryck! Gården ser trevlig ut och festvåningen maffig. Synd att jag inte bor i närheten.
    Glad påsk
    Anette

    SvaraRadera