söndag 3 maj 2015

Bambu



Finns det någon trötthet som är skönare
än den trötthet man känner efter en heldags trädgårdsarbete?
Jag tror inte det.

För efter en fredag med kristallsjukan
och en lördag med regn
så blev det tillslut en dag i trädgården i dag!

Jag har planterat lite.
Bland annat en bambu.
Det där är så konstigt -
jag har inte velat ha bambu tidigare.
Jag har faktiskt inte tyckt om den.
Men nu plötsligt -
så ville jag gärna ha en!



Den får stå i hörnet intill boden.
Tror ni inte det blir bra...?
Jag läste att den gillar en skyddad plats med lä,
och det får den ju här.
Hoppas den ska trivas!


Den här sorten heter Rufa
och blir inte så jättestor.

Gillar ni bambu?

3 kommentarer:

  1. Vilken snygg rabatt! Jag gillar bambu jättemycket, jag har en som är jättestor.
    Tack för tipset om en mindre:) Det skulle jag kunna ha en i kruka på nya altanen.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gillar bambu.......men inte alltid. När den är grön och frodig är den fanastisk och dessutom vintergrön. Tror du valt ett optimalt läge. Kommer att bli hur bra som helst.

    Ush för kristallsjukan. Min man har också drabbats och det är inte kul alls. Stackare!

    Fina bilder!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera