söndag 10 september 2017

Aptitrundan


I dag var det aptitrunda!
Vi bestämde oss för att besöka två ställen
som ligger i närheten av oss.


Först Ändebols gård.
Det är tradition att vi besöker Ändebol när det är aptitrunda.
Just den här tiden är ju så härlig med allt som är nyskördat!


Och det är också tradition
att vi tar en fika i Café Fårstallet.


Här gör de alltid så mysigt.


Och det finns mycket gott att välja mellan.


Inget lätt val...


...men till slut så blev det den knäckiga
äpple- och rabarberpajen.


Härliga buketter med både blommor
och grönsaker i!


Och fint dekorerat med grönkål
och humlekottar!


Halm och en gammal grep.
Det är verkligen lantligt här!


Och mitt i alltihopa klipps fåren!


En gammal traktor dekorerad med majs och grönkål.


Fint på borden.


Det var en strid ström av besökare.


Utanför kunde man få en wokrulle
om man var hungrig på lunch!


Det doftade jättegott!



Mmmm...


Många fina ullprodukter.
En sån här kudde skulle jag gärna ha!


Och mycket grönsaker till salu, förstås!


Så vackert det är med grönsaker!


Och så fräscht!


Gult.
Har jag sagt att jag gillar gult?


Och pumpor.
Lite mysigt ändå.


Vackra chilifrukter.


Och så klart tomater.
Massor av olika tomater.

(Fast det har jag ju i överflöd i min egen trädgård,
så det behöver jag inte köpa...)


Ja, det var Ändebol det.
Sedan åkte vi vidare på vår aptitrunda.


Men det tar vi nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar