måndag 9 oktober 2017

Inga blöta tassar, tack...


Alltså - en dvärgtax skaffar man tydligen inte
för att få den där vardagsmotionen när man ska gå ut
på hundpromenader tillsammans...

Sigge trivs nämligen bäst inomhus.
Åtminstone när det regnar.

"- Bli blöt om tassarna!?!
Skojar ni med mig - varför skulle jag vilja bli blöt
om mina små tassar...?
Nej tack!"

Lite "småhuttrig" är han också.
Därav tröjan.
Han trivs i tröja,
för han gillar inte att frysa.

(Och funderar ni över mönstret,
så var det den enda hundtröjan som fanns i butiken...)

Så. Inomhus är bäst.
Och att åka bil.
Det gillar han.

2 kommentarer:

  1. Haha, han är så himla söt:) Lykke gillar inte att vara ute i regn, jag får släpa ut henne:) Och hon älskar att åka bil:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hi hi.....lite lika med vår hund. Fast jag tror vi går rätt bra med den ändå med tanke på hur liten han är men rätt ofta nu så stretar han emot och vill vända under promenader.....Tror faktiskt han har lila tröja också...dotterns val...men det kanske inte fanns mycket att välja på...lite kul ändå.. .och lagom tjock nu. /Nettan

    SvaraRadera