lördag 21 oktober 2017

Mysig tjejträff



I dag är jag uppe tidigt, trots att jag verkligen hade behövt sova.
Vad svårt det är det där - att sova på morgnarna!
Det spelar ingen roll hur sent jag lägger mig -
jag vaknar tidigt i alla fall.
(I morse 06.15, trots att jag somnade efter 02:00...)

I går blev det väldigt sent för att vara mig.
Jag var nämligen på en jättemysig tjejträff hemma hos
en före detta kollega, Ulrika,
som bjudit in oss till sitt fina uterum på lite bubbel.


Det var jättemysigt med vinrankor i taket
och långa rader av chiliplantor.


Trots att det börjar bli kyligt ute
så var det varmt och skönt här inne tack vare en fläkt.


Och det blev faktiskt extra mysigt just för att det är oktober,
mörkt och lite kyligt ute!


Vi var sex tjejer från jobbet som samlades.


Och efter ett glas bubbel
så blev vi bjudna till bords på en jättegod kycklingpaj,
sallad och gott bröd.


Och som så många gånger tidigare, så tänker man:
varför samlas man inte på det här sättet lite oftare?

En paj och en sallad -
det behöver inte vara mer än så -
det var fantastiskt gott
och inte allt för ansträngande för att orka fixa en fredagskväll!
Man borde som sagt göra sånt här oftare...


Och efterrätten...god!


Sedan gick vi in i huset och satt och pratade lite.
Tjejsnack.
 Om #metoo och sånt där, ni vet.


Kvällen avslutades i köket
med två omgångar av sällskapsspelet
"När då då?"


Ja, det var verkligen en jättetrevlig kväll.

Fast, som sagt, jag är ingen nattuggla
och framåt halv 1 gäspade jag rejält,
och begav mig så småningom hemåt.


Stort tack till Ulrika för ett mycket trevligt initiativ!

Och som sagt -
man borde göra sånt här oftare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar