tisdag 13 mars 2018

Mina gamla trotjänare!


Nu när jag har varit sjuk och orkeslös,
har jag legat och tänkt på
att jag måste gå ut i boden och hämta in
alla mina växter som har övervintrat där!

Där ute i boden har vi haft ett litet element på.
Kanske har det varit som ett par plusgrader som lägst,
men det är fullt tillräckligt för mina dahlior
och mina agapanthus.

Där har också mitt lilla Gingko-träd fått tillbringa vintern
och det ska bli spännande att se om det har överlevt.
Jag vet inte riktigt hur tempelträd vill ha det,
men jag hoppas att det är liv i det!

I dag kände jag mig äntligen tillräckligt pigg
för att gå ut och börja plocka in växter.
Det är hög tid nu!


Nog för att Afrikas blå lilja
vill ha det trångt om rötterna,
men det här var nog i snålaste laget...
Det blev omplantering i en större kruka!

Jag tycker att det är fantastiskt
hur växterna har klarat sig helt utan vatten
ända sedan jag tog in dem i oktober.
Ni ser ju hur de redan har börjat skjuta nya blad!


Jag blir så glad av att hämta in mina gamla trotjänare igen!
Mina afrikanska liljor är nog säkert femton år gamla.

Hoppas att dahliorna också visar livstecken snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar