måndag 9 mars 2020

Arg!



Först var jag glad när jag kom hem från jobbet.

Det var 10 grader varmt
och jag hade köpt med mig några vivor och minililjor
som kunde ersätta de tråkiga granarna i krukan.


Jag tog lite fjolårsblad från irisen
och la runt växterna.


Det blir lite spretigt och yvigt -
och det gillar jag.


Så långt var allt frid och fröjd.
Men sen...


...fick jag se att rådjuren varit i min trädgård...


...och ätit upp alla mina fina, fina tulpaner!


Fy, vad arg jag blev!

På rådjuren, men också på mig själv.
Jag brukar ju alltid spraya tulpanerna med Trico Garden
och jag har fått ha mina tulpaner i fred då.

Och jag har ju sett att tulpanerna kommit långt i rabatten
och jag har ju tänkt tanken att jag måste hämta sprayen och spraya.
Jag har ju t.o.m. haft Trico Garden hemma.
Men har jag gjort det...?


Nej.

Flera hundra tulpaner
och hundratals kronor borta.

Fy, vad arg jag blir!

2 kommentarer:

  1. Aj.... skit också... och just att du inte kommit till skott med spray trots att hjärnan registrerat att tulpaner var uppe... känner igen grejen att inte få gjort...
    många svärord... men men du får försöka att förlåta dig själv och unna dig att köpa knippen och ha fina buketter här och var..
    Ja ett litet försök till tröst....
    Hälsningar Vendela

    SvaraRadera
  2. Attans! Alltid lätt att vara efterklok. Ja jag längtar så efter att byta ut mina nu så trista ljung och vintrigt barrpynt. Men "karantänar" oss så blomsterbutiken får vänta.
    Kram Annika

    SvaraRadera