lördag 15 maj 2021

Svarta portaler


Förra våren satte vi upp tre portaler i trädgården.
Tanken var att de ska rama in en liten bärträdgård där under.
Vi har planterat amerikanska blåbär samt röda och svarta vinbär
i halverade oljefat som H har målat svarta.

Två till oljefat ska på plats.
Det ska bli en till blåbärsbuske och en hallonbuske.


Eftersom virket var tryckimpregnerat
så har vi fått vänta ett år med att måla portalerna,
men nu är det gjort.

Tulpanerna har börjat blomma i trädgården.
Det är lite oklart hur jag tänkte här
när jag planterade två sorters tulpaner i snarlik färg
i samma rabatt...


Förmodligen tänkte jag bara att jag var duktig
som över huvudtaget fick ner några tulpanlökar,
eftersom det inte är mitt favoritgöra...


Spaljén på andra sidan fick sig också en stykning
när den svarta målarfärgsburken ändå var framme.


Här klänger ett par klematisplantor
och framför spaljén står ett miscantusgräs.

Ja, inga av dessa växter har ju satt fart än,
men det blir nog fint när de gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar