söndag 27 juni 2021

Gardenflow i Sundsvall



Från Wij Trädgårdar i Ockelbo
åkte vi vidare norrut.

Vi hittade en ställplats söder om Sundsvall.
Alldeles vid Bottenhavet, vid en plats som hette Mellanfjärden,
ställde vi upp vår husbil på första parkett.
H fotar mig från husbilen på det första fotot!


Mellanfjärden var ett fint litet fiskesamhälle
och vi blev återigen förundrade över
vilka platser som finns när man tar in på småvägar
istället för att följa E4:an norrut.


Vi hade dock siktet inställt på Sundsvall
där vi skulle besöka Katrinelunds Trädgård.


Även detta är en plats jag har velat åka till i flera år,
men vi har liksom inte tagit oss tid att stanna
när vi har passerat på vår väg norrut.


Denna gång hade vi dock planerat in ett stopp här.


Jag har under många åt följt Charlottes blogg
och var så nyfiken på att se trädgården IRL.



Och jag blev inte besviken alls.



Först kom man in i den lilla trädgårdbutiken/caféet.


Så mycket fint här!

Vi passade på att äta lunch!


Det var bra ordnat med ett beställningssystem
som gjorde att man slapp stå i kö.
Bra så här i corona-tider!


Det blev en mysig lunchstund i solen! 


Sedan gick vi några rundor i trädgården förstås!


Så, var beredda nu, 
för här följer nu ett antal (många...) bilder från den:
































Väldigt fint, om ni frågar mig!
Passerar ni Sundsvall, så rekommenderar jag ett stopp här!

Och efter detta besök begav vi oss vidare norrut på vår resa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar