torsdag 12 augusti 2021

Öland Del 2


Det är torsdag och jag har varit i gång och jobbat några dagar nu.

Alldeles nyss var det ju semester
och förra torsdagen satt jag här på södra Öland
i solen och var ledig...


Jag har haft en lång och jättebra ledighet,
men jag skulle absolut kunna tänka mig att vara ledig längre!


Jag har liksom inga som helst problem
med att hitta på saker att göra!
Fullt upp hela tiden!


Vi tog ju alltså en spontantur till Öland förra veckan
och hamnade då nere vid Långe Jan och Alvaret.

T.o.m. lite fågelskådning blev det!


Vår kära Miss Delphi - vad hon får jobba!
I sommar har det blivit många mil som hon har rullat...


Det är vackert på Öland...

 
Från södra ön åkte vi sedan upp mot Färjestaden igen.


Det blev en liten tur till Paradisverkstan.



Sedan var det dags för damernas OS-final i fotboll på tv
så vi ställde upp oss för att titta på matchen!


Fin plats nära vattnet!


Och nära bron...


Det blev ett bad både på kvällen
och på morgonen före frukost.



Allt för att försöka hålla kvar sommar- och semesterkänslan
så länge som det bara var möjligt...


Nu är det som sagt jobb igen,
men jag hoppas att det blir flera kort-turer trots det.

Alldeles säkert blir det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar