lördag 4 september 2021

Bröllopsdag


För ett par veckor sedan firade vi bröllopsdag!


Vi har blivit riktigt duktiga 
på att verkligen fira den dagen de senaste åren! 


I år hade vi bokat en ställplats för husbilen i Trosa gästhamn.
Det är populära ställplatser, men vi var ute i god tid och
bokade mer än en månad i förväg...


Ofta får man tillgång till sin ställplats redan klockan 12.
Så var det här, och vi hade sedan gott om tid
innan vi hade ett bord på restaurangen.


Jag hade tagit med mig lite småplock
som vi dukade upp i husbilen.


En flaska champagne hade vi också packat med oss.


Såklart måste man fira med champagne när man har bröllopsdag!


Vi hade bokat bord på Bomans.


Även det är ett populärt ställe
och vi hade inte fått bord förrän klockan 8,
trots att vi var ute i så god tid med vår bokning!


Bomans var ett mysigt ställe!


Jag beställde en grillad gemsallad med Tzai och kimchi...


...och nu var jag ju inte riktigt 100 på vad det var för slags sallad,
men när den kom in så tyckte jag ändå inte att
det kändes som rätt ingredienser...

Jordgubbar och valnötter - nej, det stod det inget om i menyn!


Efter ett snack med servitrisen 
så visade det sig att jag fått fel sallad.
Jag fick en förrättssallad som kallades sommarsallad.
Misstaget rättades till och jag fick såklart behålla 
även sommarsalladen.

Så här såg min gemsallad ut:


H tog en rödtunga med färskpotatis.


Självklart ville vi ha efterrätt också.


Och finns det creme brule på menyn
så är det svårt att låta bli att ta det.


Det är ju alltid lika gott!


Jag tycker att Bomans var ett mysigt ställe!


Det var en skön stil på inredningen!


Avslappnat och mixat!



Jag passade på att ta en klassisk toa-selfie.


Det kan man väl unna sig
när man firar 23-årig bröllopsdag!


Sedan promenerade vi längs Trosa-ån
tillbaka till vår husbil.


Det var fullmåne och vackert.


Och vi konstaterar så ofta
att vi kommer till så fina platser
sedan vi köpte husbil!


På morgonen tog vi en liten promenad längs ån igen.


Vi har som sagt blivit duktigare på 
att uppmärksamma vår bröllopsdag nu för tiden.


I många år var passerade dagen ganska obemärkt.


Nu har det blivit en kul grej
att hitta nya ställen att fira på.


Undrar var det blir nästa år...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar