söndag 14 november 2021

Myrten blev mossträd!


Jag har i flera år haft myrten i köksfönstret.
De är ju lite kinkiga, men de har faktiskt överlevt fram till nu!


Men så plötsligt, så dog de en efter en...


I stället för att kasta dem
så kom jag på att jag kunde använda de döda växterna
att göra mossträd av!


Det var ju jättepraktiskt -
då behövde jag inte ens leta efter annat material
att klä in med mossa!


Det var ju bara att vira runt blomstertråd
runt den kala myrtenbollen som jag klädde med mossa.


Vips - så fick träden "liv" igen!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med mossa på dina myrtenträd! Men trist att de dog för dig.
    Ska du försöka med nya eller kommer du låta mossträden få fortsätta vara de nya myrtenträden?

    Hälsningar Lillianna
    på Pinktownroses.com

    SvaraRadera
  2. hej vännen, undrar hur mår du, saknar dig, du hade så fin blogg, kram

    SvaraRadera