fredag 17 september 2010

Alla dessa dagar...



...som kom och gick -
inte visste jag att det var livet...



Eller, joho, det vet jag ju egentligen,
men det är ju så lätt att glömma bort det när det känns som om
livet bara accelererar.

Och jag är allergisk mot floskler som "Carpe Diem"
(Ursäkta, men fy vad jag är trött på den klychan...) Men det här med "Alla dessa dagar...", 
det tänker jag faktiskt på ibland!
Att livet mest består av vardagar, och att det gäller att ta tillvara på dessa
istället för att bara gå och längta till helgen.

Men nog är det skönt
att det är fredag igen!

Idag firar jag det med en sprillans ny orkidé.

(Ja, för de 8 orkidéerna som står undangömda i badrumsfönstret
i väntan på ny blomning gör ju ingen människa glad just nu...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar