lördag 4 september 2010

Frökens skolplanscher


Det är kul med inredning!
Önskar att jag hade ett större hus så att man fick inreda lite mer...
För här hemma hos oss är varenda kvadratmeter redan utnyttjad.

Det finns många stilar som jag tycker är fina. Hemma hos andra. Och ibland har jag verkligen försökt att renodla en stil i hemmet, men aldrig lyckats. Nej, att hålla sig till en stil är inte min grej.

Och hur snyggt jag än tycker att det kan vara hemma hos andra med helvitt eller enkelt och stilrent så funkar det inte hos oss. Det finns för mycket som jag tycker är fint, helt enkelt.

Och då blir det ju en liten mix av allt möjligt. Av orientaliskt, av romantiskt, av gamla möbler och nya.
Lite rörigt och lite för mycket, kanske, men det är vår stil helt enkelt.
Att inte ha en renodlad stil...

Så de gamla växtplanscherna blandas med brickbord och det gamla svarta pianot blandas med orientaliska mattor. Så får det vara. Då trivs vi!  Och det är väl huvudsaken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar