lördag 25 december 2010

Mors Dag?


Mors Dag må infalla i maj,
men den inofficiella Mors Dag
måste väl ändå vara Juldagen?
Sovmorgon och kylen full av mat att bara värma -
kan väl inte bli så mycket bättre?


Fikar överbliven Gustaf Adolfs-tårta sedan i går.
Och så tar jag en sväng förbi godisbordet lite då och då...
Detta är väl La Dolce Vita?


Spegeln som står på bordet är en gammal Ikea-spegel
som fram till alldeles nyss var grönblommig.
Jag köpte en sprayflaska med svart färg och -
tjoff tjoff - så blev den svart och fin!



Och titta här vad en av sönerna kom hem med från skolan häromdagen!
Ett slöjdalster i form av en vit pall. Jättefin!
Och visst var den som gjord för att höra ihop
med mitt vita bord?

Perfekt!

Kram från mig!

4 kommentarer:

  1. Ja, den pallen var verkligen gjord för ditt vita bord!!! De är så roligt med barnens slöjdalster. Fick också en pall av min son för någon vecka sedan, men det var en svart en och en mycket mindre...... Gottebord är bara bäst..... Små bitar slinker ner lite nu och då dessa dagar..... Tycker att dagarna efter egentligen är dom mysigaste... och p g a precis som du säger.... kylen full och man bara myser på....

    Spegeln blev jättefin.

    Önskar dig en fortsatt fin jul!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Visst är juldagen den bästa tillsammans med lillejulafton. Då är det lugnt och fint i huset. Kul att ni kunde duka fint i ert nya rum, det måste ha varit en njutning bara det.
    Här går jag förbi gottebordet hela tiden också och just nu är jag proppmätt på allt det söta men, men det är bara jul en gång om året och synd att det goda skall gå till spillo!!!
    Ha en fortsatt skön julhelg!
    kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Vad bra det är med sprayfärg! Jag använder det frekvent här hemma, letar nästan efter saker att spraya.

    Låter som en trevlig juldag. Vi har byggt lego och tittat på film och förstås ätit en massa julgodis. Precis som det ska vara. Juldagen är min bästa dag i julhelgen!

    SvaraRadera
  4. Vilken perfekt present, slöjdpresenter ser jag också fram emot.

    Fin fortsättning till er!

    Kram

    SvaraRadera