söndag 12 december 2010

Vips - ett nytt bord!


I vårt överfulla garage stod ett gammalt trärent bord
som jag fick för mig att måla i går kväll medans jag tittade på tv.
In med bordet, målarfärg och penslar i vardagsrummet!


Vips så var bordet vitt!
Nu står det uppe i vår "bibliotekshall".
Snabbt, enkelt och gratis fick jag ett nytt bord!


Den här dagen, tredje advent, har bjudit på två handbollsmatcher och så
har vi äntligen kommit igång med julklappsinköpen.



Nu ska vi hjälpas åt att flytta runt möbler i vardagsrummet,
så att byggarna kan såga upp väggen in till oss i morgon...



Och i morgon är bär det av extra tidigt hemifrån för att lussa med skolans kör.
Mysig tradition och kul att få vara med och spela piano!

Tror att det kommer att bli jättefint!

2 kommentarer:

  1. Jättefint med det lilla bordet att ordna små stilleben som skapar stämning.

    Rocky road har jag själv gjort men gillade inte alls. Förra året blev jag bjuden på en variant utan salta jordnötter - DET var gott!
    Hoppas ni får en glad och stämningsfull Lucia i morgonbitti!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det hade gärna fått flytta hem till mig. Bra att ha lite extra avlastningsbord...
    mycket fint.

    Kram anna

    SvaraRadera