torsdag 20 oktober 2011

Renskinn


Jag har länge varit så himla sugen på ett renskinn.
Det har ju varit mycket sånt i tidningar och
butiker ett bra tag nu.

Problemet var bara att jag inte visste var jag skulle ha det!
Men när jag såg det här i fina bloggen Nordingården,
så kom jag på det!

Väldigt snyggt, tycker jag...
...och slog till på ett skinn!



Och nog påverkas man jättemycket av trender ändå.
För plötsligt är allt så himla etno!
Och det tilltalar mig, faktiskt!

Sedan kan jag ju motivera det med att min man är från 
Norrlands inland, och att han liksom är uppvuxen
med renskinn och näverslöjd...

Den lilla ryggsäcken av näver på fotot är hans.
Han fick den som treåring och använde den flitigt.
Kul att den finns bevarad!



Kanske väcker det lite Norrlands-nostalgi...?
Skönt vintrigt ser det ut i alla fall!

1 kommentar:

  1. Grattis till ditt renskinn! Jag har inget renskinn men jag har köpt tre fårskinn i år och jag älskar dem. Näverväskan är så fin och det är vackert med naturliga saker.

    Kram Eva

    SvaraRadera