måndag 24 oktober 2011

Sixten



Tänk...
att jag gick på den enkla
när killarna ville ha varsin kanin för några år sedan...
Eller, gick på och gick på...
Jag sa faktiskt Nej.
 Nej. Nej. Nej.
Och så den tusende gången sa jag:
 Okej.
Okej då.

Jag vet.
 Helt inkonsekvent.

Så dumt.



För det är såklart jag som sköter dem nu...

Det här är förresten Sixten.
Han är visserligen snäll och fin. 
Men kaninskötare ville jag ju inte bli...
Hmmm...


Nu har han och hans två kaninkompisar flyttat in i den gamla lekstugan
som blivit omgjord till kaninhus inför vintern.

Till våren ska vi piffa upp den lilla stugan och försöka sälja den.
Det var ju många, många år sedan den användes,
och den har bara blivit stående...

Se där!
Vips blir det lite ny yta i trädgården
att fundera ut något kul
 att göra med...

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt kaninhus (tycker nog kaninerna verkar en aning bortskämda som har det så fint)!
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Sååå söt!!
    Jag gick på samma för några år sedan, men när inte det var kul längre så började tjatet om en hund.
    Och tänk jag gick på den också:))
    Fast det är mycket mysigare och jag slipper ha dåligt samvete om den stackars kaninen som satt där ute ensam dag efter dag:))
    Nu bor vår kanin hos grannen och där har han det bra:))

    SvaraRadera
  3. Men så galet söööt!

    Jag har idag "läst ifatt" mig på din blogg. Läst och tittat på dina fina inlägg (jösses vad snyggt det blev i matrummet med mattan och elefanterna - I love it!).

    Jag vet inte hur just du har det men jag har också haft en mycket kär som blev sjuk och gudarna ska veta att allt ställs på sin spets. Jag skänker dig varma tankar.

    Varma kramar,
    Maria

    SvaraRadera