söndag 25 mars 2012

Platta blommor


Hej!

Jag har haft en riktig utehelg!
Ja, och begreppet "utehelg" har förstås
 inte riktigt samma innebörd 
som det hade förr...
Jag har varit utomhus, alltså! ;-)
I trädgården.

Och så har jag hittat lite mer rost!
Den stora rostiga tunnan hade grannen
 lagt på släpkärran med destination soptippen.
Men det går ju inte för sig,
så den tog jag!
Den kommer att bli jättefin med någon växt i!


För övrigt har jag planterat hela dagen,
men inte riktigt så som jag hade tänkt mig...
Jag åkte nämligen till plantskolan och handlade två kartonger
med växter för att plantera i mina fönsterlådor.
Mycket omsorgsfullt valde jag ut tjugofem fina exemplar
av penséer plus några andra växter.

Jag kom hem och ställde kartongerna utanför bilen.
Tänkte bara gå och hämta skottkärran.
Så synd att H just då hoppade in i bilen
och backade över mina blommor!!!

Lite snopet när jag kom tillbaka
och alla blommor i den ena kartongen
var alldeles platta...

Det blev inga fönsterlådsplanteringar.
Det som blev kvar har jag pytsat ut i andra krukor.
Och så blir det till att åka och köpa nytt...



Sprillans nya trädgårdshandskar.
De var så fina att jag tog på mig de gamla
i stället för att smutsa ner de nya...




Sedan kom min mamma och lillasyster hit 
och åt våfflor med oss.
(Ja, det är ju våffeldagen i dag.)
Och pappa var också med.
Fast på ett annat sätt.
Så känns det!

Och så var den här helgen slut.
Redan.
Hoppas ni har haft en fin helg i solen!

Kram

8 kommentarer:

  1. Vilken otur med dina blommor
    Men visst är det härligt med det rostiga och att det som andra ratar kommer till glädje för andra
    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Oj, vad snopet med penséerna, så tokigt det kan gå. Så snygga rostiga tunnor, vilket fynd du gjort. Jättefint du pyntat och fixat! Fick lite idéer nu:).
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket fint du visar! Stackars blommorna som blev tillplattade.Kan tänka mig din förvåning när du kom tillbaka inställd på att börja plantera ut:-) Jag har också haft en ute helg...men mer på det där sättet det var förr, vilket har lett till att jag inte tagit vara på dagen i solen utan mer i vågrätt soffläge;-) Men det sker så sällan så det är faktiskt mer än värt det när det blir av!

    Kram och ha en fin kväll och bra start på veckan!
    Emma

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med dina blommor men det finns ju fler att köpa! Så fint du har det i dina krukor och byttor!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så trist med de tillplattade blommornamen tur att de är förhållandevis billiga iallafall....
    Gillar den rostiga tunnan.Vilket fynd.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Så fina arrangemang du har. Lite trist med platta blommor så klart men men...

    Önskar dig en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  7. Så många vackra bilder du visar. Älskar rost och vilket fynd! Underbart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Åh vad snopet!

    Men du fick ju en del plantor över som tur var...

    Jättevackert!

    Jag har också haft en "utedag" på vuxet vis.

    Kram Mariette

    SvaraRadera