söndag 1 april 2012

Gult är fint!


Gladast just nu blir jag av 
Gult!

Hallå!
Det blev en riktig hemmahelg det här.
Min förkylning har inte velat ge med sig,
men det har faktiskt passat rätt bra just det här helgen
eftersom vädret varit urkasst och jag har kunnat sitta inne
och pysslat med skolarbete istället!

(Tur att man släpar den där tunga jobbväskan
mellan skolan och hemmet hela tiden!
Då kunde jag ju jobba lite hemifrån
nu när jag blev sjuk...)


Så mycket gult man ser överallt nu!
Inte bara för att påsken stundar, utan för att det 
verkar vara populärt överhuvudtaget just nu.
Eller...?
Jag tycker man ser det i tidningar
och lite varstans.

Själv märker jag att jag blir uppiggad av gult nu.
Särskilt snyggt ihop med svart!

Och solen skiner ju faktiskt i dag,
men jag ser att termometern står på nollan,
så för mig blir det nog ännu en hostig innedag.

Ha det fint!

5 kommentarer:

  1. Ja, jag håller faktiskt med dig. Just nu blir man glad i allt som är gult.
    Men efter påsk så är jag nöjd med det gula. Då får andra färger ta över igen. Trist att förkylningen inte vill ge med sig. Jag har en arbetskamrat som varit borta i influensa i två veckor. Hon är själv helt chockad över sitt tillstånd och det beror väl på att vi alltid snabbt ska få det överstökat och inte inser att det tar tid att bli frisk.
    Vädret verkar vi inte kunna luta oss åt heller - en sådan varm påskhelg som i fjol verkar vi kunna titta oss i stjärnorna efter. Men då får man väl äta sillen inomhus då - det funkar ju det med!
    massor av krya - kramar från Monica

    SvaraRadera
  2. Gult har verkligen fått sin "revival" efter att ha varit ute i kylan länge....
    Jag blir också glad av allt det gula.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar gult både till påsk och sommar! I min Regnbågsrabatt börjar den gula delen växa till sig och jag tycker det är så läckert. Krya på dig nu och ha en härlig vecka.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Tur att du håller dig inne när det är så kallt och sköter om din förkylning. Kan ju vara fint att vara frisk till påsk.
    Nu på våren är gult fint och jag har planterat en hel del gult men när påsken är över blir det nog mer rosa istället!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Godmorgon denna onsdag!
    SV: Ja, visst är det kul med väder. Det finns med oss i bakgrunden hela tiden och det spekuleras och filosoferas kring. Att kunna läsa av det mer tekniskt hade varit kul.
    Appen heter helt enkelt: Vädret Live.
    Hela vintern har känslan varit kallare än det faktiska gradantalet. Ska bli kul vad känslan visar under sommaren!

    Ha en fin onsdag!
    Kram Monica

    SvaraRadera