onsdag 4 april 2012

Win - win!


På skolan
där jag jobbar finns ett uteförråd.
Varje gång jag har varit där inne,
så har jag sneglat lite på en gammal trästege som stått där
och tänkt att den skulle passa bra mycket bättre i mitt växthus
än där i uteförrådet... :)

I går tog jag mod till mig och lade fram ett litet förslag till
en av idrottslärarna på skolan:
Kanske skulle vi kunna byta?
Om jag köpte en alldeles ny aluminiumstege till förrådet -
kunde jag kanske ta hand om den gamla, skruttiga...?
"Självklart!", blev svaret!

För säkerhets skull kollade jag med rektorn också.
Jodå, det tjänar ju vi på, skrattade hon.
Win-win, alltså! :)



Den blev kalasfin här ute i växthuset!
Eller hur!?!

(Fast jag funderar på att ställa ut den ett tag,
så att den grånar lite mer...)


Och så har jag färgat några ägg!
Gjorde ett kok med blåbärsvatten
och en annan kastrull med gurkmeja.
Rödlök brukar också ge fin färg, 
men det hade jag ingen hemma just nu.

En dag kvar att jobba nu -
sedan påsklov!

Det gör inte ont.
Inte alls...

5 kommentarer:

  1. Ett påsklov är du verkligen värd och vilken kalasfin stege du fått tag på. Älskar win-win situationer, kan ju inte bli bättre. Det ser väldigt fint ut i ditt växthus, gör min längtan efter ett ännu större. Men, jag har ju alla mina dahlior och rosor att gotta mig i... Har inte pysslat med dahlior förut och undrar efter din kommentar än mer på hur galen jag egentligen är.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Tur att du frågade! Du har gjort så fint med stegen i växthuset!
    Ha en fin påsk!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men vad fint du pyntat! Jättesnyggt på din fynd-stege:).
    Så skönt med påsklov, jag ska också ha det, för första gången:)).
    Ha det gott.
    Hoppas du mår bra nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Utan att ha sett den nya stegen tycker jag nog att det var DU som vann steg-kampen!
    Håller också med om att den skulle bli ännu snyggare av att få stå ute i regn och rusk!

    Hoppas du får en lugn och fin påsk med familj och nära & kära. Allt efter de egna önskemålen d.v.s LAGOM av allt!
    Påskkramar från Monica

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat, AH!! Du har verkligen hittat en perfekt blomstege! Och vad fint det blev med alla dina krukor. För att inte tala om ÄGGEN! Hur bär du dig åt??
    kram eva-karin

    SvaraRadera